zondag 5 oktober 2014

Dieren-update


Even wat dieren nieuwtjes:

De kippen zijn afgelopen week voor het eerst buiten de ren geweest. Joepie...! VRIJHEID!!
Ze bleven de eerste dag heel dichtbij de ren, en iedere dag gingen ze een stukje verder. Inmiddels zijn ze al bij de units. Ze blijven altijd dicht bij elkaar. Ieniemienie neemt meestal het voortouw, en loopt het verste weg. Pino, de grootste, stuurt het hele clubje een beetje. Ik heb een keer gezien dat er een groot vliegtuig over kwam, en toen dirigeerde Pino alle kipjes snel naar de ren! (inmiddels hebben ze wel ontdekt dat die vliegtuigen geen kwaad doen).

Voor het eerst uit de ren!
"He! Hoe komen jullie daar? Ik wil er óók uit!"
"Ja suffie, dan moet je even omlopen!"
Als ik buiten kom, rennen ze verwachtingsvol naar me toe, in de hoop dat ik iets lekkers bij me heb (dat is eigenlijk bijna nooit, maar ja, je wéét het niet, toch?)
Hier ben ik 's ochtends op slakkenjacht gegaan. Die zitten met vochtig weer met bosjes op de brandnetels. Lekker hapje voor de kippen!

"De slakken lusten we wel, maar wat is dat voor groot eng zwart ding...?"

Sinjo (we hebben nog steeds geen andere naam voor hem bedacht), heeft het prima naar z'n zin bij ons. Hij is steeds minder schrikkerig, ligt lekker ontspannen op de bank, ook al spelen er 3 kinderen om hem heen.

Zelfs dit kan hij handelen :-)
De plantenspuit staat klaar voor de opvoeding. Gebeurt nauwelijks trouwens, hij is zo braaf!

Samen filmpje kijken. Smelt...!

Nee, Sinjo ligt hier niet tegen de lekker warme verwarming, want die hebben we nog steeds niet.
Maar de router is wèl lekker warm! Dan ga je daar toch op liggen..?




Dan hebben we nog Iza en Yoshi, de twee tamme ratjes. Die hebben een dag in de shock-stand gestaan toen de poes kwam. Ze lagen doodstil in hun bakje, en zijn er de hele dag niet uit gekomen. Niet eens om te eten. Nu beginnen ze een beetje te ontdooien, en kunnen ze zonder te bevriezen de kat voorbij zien lopen. Het zal wel even duren voor ze echt weer durven te spelen, maar dat komt wel weer. Sinjo had de eerste dag bijzonder veel interesse in de ratjes, maar nu kijkt hij er niet meer naar om. Ik ben benieuwd of het ooit echte vriendjes worden. Het schijnt echt te kunnen!

Daaf met z'n beste vriendje Yoshi

1 opmerking:

  1. Daaf, wat een superleuke foto van jou met je vriendje Rat! Het mooiste vind ik jouw opgestoken duim met dat piepkleine pootje van het ratje er op. Als het ratje ook zijn "duim" op zou kunnen steken, dan zou hij dat zeker doen! Al was het alleen maar om jou en iedereen die de foto ziet te laten weten: "Het is OK met ons tweeën, hoor!"
    Groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen