vrijdag 13 juni 2014

4 afspraken op een doordeweekse donderdag

Oppas-vriendjes geregeld voor de kinderen, maar Emke was plotseling ziek, en ging dus naar opa en oma. Peter en ik gingen een dagje op en neer naar Wijbosch, om allerlei dingen te regelen.
's Ochtends bezochten we de nieuwe school (de Regenboog), waar de kinderen na de zomervakantie naar toe gaan. Het lijkt ons een leuke, kleine school. De kinderen mogen vóór de vakantie al een paar keer komen wennen, zodat ze in de zomervakantie al wat vriendjes hebben in de buurt.
Om 11:00 stond er iemand op de stoep die kwam praten over een subsidie-project voor erf-beplanting. Gratis en voor niks mogen we bomen, hoogstam fruitbomen, (gemengde) hagen en houtsingels bestellen. We moeten een tekening maken met daarop onze wensen, dan wordt in de herfst de beplanting geleverd. Hoe gaaf is dat...!!

Meteen erna werd de houtcontainer opgehaald. Weer 10 kuub afval minder op ons terrein :-)
WEG=WEG !

Vervolgens kwamen 2 mensen van de gemeente, om de kadastrale kaart bij te werken. Alle gesloopte schuren worden geschrapt op de tekening.
Daarna kwam een oud-ijzer handelaar, die een bod deed op onze berg oud ijzer. We vonden het te weinig, dus hij ging zonder resultaat weer naar huis...

Peter en ik hadden nog een uurtje om te eten en wat puin uit de grond te scheppen, want om 14:00 kwamen Marion en Inge al op bezoek. Zij kwamen langs om ons terrein "energetisch" op te ruimen. Dat leek ons fijn, aangezien er in het verleden veel narigheid is gebeurd in en om ons huis. Ik ben erg benieuwd of wij ons nu ook wat prettiger voelen in het huis, want we hadden allebei steeds het gevoel ongewenst op bezoek te zijn in andermans huis.

De groentetuin heeft maar moeite met opstarten. Waarschijnlijk komt het door gebrek aan voedingsstoffen, want ik heb niet de tijd genomen de bodem te verbeteren. Zaadjes ontkiemen wel, maar groeien vervolgens niet verder. Bladeren kleuren geel of worden aangevreten door -ik weet niet wat voor beestjes. Aardappels hebben last van een of andere ziekte. Alleen de radijsjes hebben het geweldig naar hun zin, dus nu eten we bij iedere maaltijd lekkere pittige radijsjes :-)

Gelukkig heb ik 4 soorten aardappels gepoot, en er blijkt groot verschil te zijn tussen de soorten. Leerzaam!

Wie o wie eet mijn planten op? Ik zie totaal geen sporen van beestjes!

Courgette: gele bladeren en niet verder willen groeien....

Hier hetzelfde bij de olijfkomkommer...

Alleen de radijsjes groeien de pan uit!

Bordje gemaakt door Emke :-)

Oja, mijn munt-pallet doet het ook erg goed! 4 soorten munt woekeren lekker door elkaar heen.

Eenmaal thuis in Mierlo maken de kinderen hun eigen groentetuintje in de zandbak :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten