woensdag 10 mei 2017

Folie en dakplaten

Door Peter
Voor vandaag stond het leggen van folie en dakplaten op het programma. De dakplaten lagen in Den Bosch; een pallet woog 1519 Kg. Te zwaar voor mijn aanhanger, en ook voor mijn bus. Gelukkig mocht ik de combi van de buren lenen. Bart ging mee, en dat was fijn: het gewicht moest bij de winkel verdeeld worden over aanhanger en bus, en dat was dus een heel gesjouw.


Hoewel we stevig door hebben gewerkt, lag er aan het eind van de dag "slechts" een smalle strook platen. Het is gewoon heel veel werk, en er is niet ook heel veel tijd. Ik heb me er bij neergelegd dat het dak niet dicht is voor de regen van donderdag: het zij zo... Op zich is het stro al goed tegen regen beschermd: leem en waterdichte (maar damp-open folie) zullen hun werk doen. Morgenmiddag gaat er nog een zeil er over: begin volgende week wordt het weer prachtig weer, en kunnen de zeilen er weer af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten