dinsdag 24 oktober 2023

Veevoer gearriveerd

Vandaag is het veevoer aangekomen. Er zijn bedrijven in NL die reststromen van de voedingsindustrie verzamelen (deeg, mislukte koekjes / snoep / etc) en daar veevoer van maken. Zo'n vrachtwagen kwam langs om twee pallets met 1000kg elk voer te brengen. De rode bakken zijn gevuld met reststromen en worden nog verwerkt tot pellets.

Deze pallets (met zakken pellets) moesten in de bruine container gezet, maar die was niet leeg genoeg. Ik heb daarom al het pallethout er uitgehaald en opgeslagen op de opkamer. Ze zijn gesorteerd op dikte (vanwege het schaven) en lengte. Met een simpel malletje kon ik bepalen in welk vakje de plank moest.

De pallets zouden naast elkaar passen, maar ja, dan kon er niemand de container meer in. Ik heb de tweede pallet overgestapeld op drie kleinere pallets die achter de eerste staan. Voer voor ongeveer 4 maanden.


Als je ziet hoeveel energie er nodig is om op deze manier vlees te eten, dan heb ik daar wel gemengde gevoelens bij. Gelukkig is het niet ons verdienmodel, dus voor een jaar kan ik er genoegen mee nemen. Met permacultuur heeft het echter niets te maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten