vrijdag 31 januari 2020

Glaslatten (3)

Door Peter
Omdat ik met een gescheurde achillespees even niet aan het huis kan werken, hebben de glaslatten mooi een tijd kunnen drogen.


Zodra ik weer enigszins kon rondlopen (met krukken) heb ik me in de woonkamer van het nieuwe huis verschanst om de gedroogde latten te schuren. 


Ik had een klein beetje reserve, maar helaas niet genoeg om deze twee hoepels te vervangen. Dat is balen, want dat betekent dat ik nieuwe moet maken. En dat is niet zomaar eventjes gedaan...


Hier liggen de reeds geoliede en de net gedroogde latten bij elkaar om te kijken of alles compleet was. Omdat ik toch nieuwe onderlatten moest maken, heb ik alle "hmm-kan-net-latten" ook maar weggedaan. Zo waren er in totaal 8 onderlatten om te vernieuwen. Er lag nog een balk eiken die te krom was voor de kozijnen, en daar moeten ze wel uit te halen zijn. Voor komende maandag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten