maandag 20 januari 2020

Gips wordt brace

Door Peter
Ik heb een week met gips rondgelopen. Dat was heel fijn: lekker warm, mijn enkel ondersteund en beschermd. Maar na die week kwam ik bij de chirurg voor controle, en het gips werd vervangen door een brace. Een stevige sok met wat bescherming rond de achillespees.


Dat was even wennen! Geen steun, geen bescherming, en het knelde behoorlijk!

Er was me aangeraden om de brace 's nachts uit te doen. Maar dat lukte me niet, zo strak zat hij om mijn voet. Midden in de nacht kreeg ik veel pijn. Toen ik er eenmaal echt wakker van was geworden ontdekte ik dat de pijn niet van mijn hiel af kwam, maar van de bovenkant! Beknelling.... Dus die brace moest echt uit! Marleen was ook wakker geworden, dus we hebben samen, met echt kei- en keihard trekken, die brace af kunnen doen. Heel eng, want die hiel is natuurlijk nog super kwetsbaar. En slapen zonder bescherming, dat was wel een dingetje. Als ik droomde dat ik van een muurtje af sprong, dan zat ik rechtop in bed omdat mijn kuitspier onbewust meedeed met die beweging...

De dagen erna werd mijn voet steeds minder gezwollen, de brace minder knellend en de beweging makkelijker. Slapen gaat ook steeds beter. Het gaat dus echt de goede kant op! Maar het zal nog weken duren voor ik weer gewoon kan lopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten