maandag 2 juli 2018

Kleinfruit

Door Marleen
De groentetuin wordt overmeesterd door de slakken, maar gelukkig kunnen we nog wel volop bessen en ander kleinfruit plukken.
lekker veel zwarte bessen
Veel werk om schoon te maken en uit te zoeken...
... maar een gezellig klusje om samen met mijn moeder te doen. Van de bessen heb ik jam gemaakt, en sap die ik met specerijen heb laten gisten tot een overheerlijke bessenlikeur. Helaas heb ik niet het recept opgeschreven. Volgend jaar opnieuw proberen en dan goed opschrijven!
Ook de 6 meter rekken met Japanse wijnbes hangt weer helemaal vol. Die eten we zo vers op, en ik vries ze in. Altijd fijn om bij de hand te hebben voor door toetjes en baksels.
 Kilo's en kilo's zwarte frambozen kunnen we plukken.
Gelukkig heb ik fijne hulp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten