woensdag 22 juni 2016

Groentetuin update

Ik schreef al eerder dat het niet lekker liep in de groentetuin. Mede hierdoor heb ik er niet veel tijd meer aan besteed. En dat betekent in deze tijd van het jaar dat (zeker op plaatsen waar niet genoeg mulch ligt) het onkruid de lucht in schiet. Ik wilde toch nog een laatste poging doen om wat dingen te redden, en zelfs zo hier en daar nog wat zaaien. Maar dat betekent wel dat er eerst wat vakken leeg gemaakt moeten worden. En tatadadaaaa...!! Daar kwam de hulpploeg!
Agnes en Flip hebben een hele middag keihard gewerkt om de boel weer wat op orde te brengen.
Hier het vak aardappels waar links geen, en rechts wel houtsnippers liggen. Links volop onkruid, rechts helemaal niks. De aardappelplanten tussen het onkruid zijn maar klein gebleven. Natuurlijk meteen na deze schoonmaak-actie links ook houtsnippers gelegd!

Het aarbeien-bed ziet er weer netjes uit, met nieuw gras ertussen als mulch.

Wat ziet het er weer mooi uit he? In het midden een leeg vak met stokken, waar ik nog een heleboel bonen heb gezaaid. Helaas zijn ook deze weer mislukt, want ze zijn allemaal aangetast door de bonenvlieg. Volgende keer binnen voorzaaien.


Een hoekje van de groentetuin wat er zo nog best mooi uit ziet!


Flip heeft de frambozen nieuwe stokken gegeven, want ze hingen helemaal op de grond.
Pech voor de kippen, want nu moeten ze springen voor de frambozen!


En verder...:

De kruiden doen het wel geweldig goed! Ik heb vele bossen gedroogd,...

... gehakseld en in potjes gedaan. Nu hebben voor het hele jaar genoeg kruiden en thee!


Als je sneller dan de slakken bent, heb je soms nog een bordje aardbeien. Hmmm..!
De potten met kruiden, tomaten, paprika's, pepertjes en mini-komkommertjes. Ziet er hier prachtig uit, maar de uiteindelijke opbrengst was niet heel groot. Daar zal ik toch echt een kasje voor moeten hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten