donderdag 2 maart 2017

Plafond-regelwerk

Door Peter
Het schiet al aardig op met het regelwerk van het plafond. Tussen de buien door, en door de wind niet altijd even lekker...

Bij het volgende huis (grapje) zou ik het toch anders aanpakken: eerst de latten tegen de dakbalken en dan pas de binnenmuurtjes zetten. Nu moet ik kamer voor kamer de latjes tussen de muurtjes bevestigen, en dat is heel veel meten, hoekjes, beugeltje, weer meten... Maar goed; zo is het zeker stevig, en het komt heus ooit af. 


Aan de bovenkant ziet het er ook heel leuk uit: hier komen de strobalen te liggen. Links en rechts komt nog een strook folie, om te zorgen dat kiertjes (die ontstaan door drogende leem) geen lucht-lekken gaan veroorzaken.


Ik werk kamer voor kamer af. Op onderstaande foto ga ik beginnen aan de laatste kamer van de bovenverdieping. Daarna is de slaapkamer beneden nog aan de beurt, en het hele beneden-dak.



Doordat er overal aan het dak regels zijn vastgemaakt, ziet de PI allemaal mooie gestreepte schaduwen op de panelen...

Voordat de strobalen het dak in kunnen, moet ik de folie nog vastzetten, de lateien maken voor de kozijnen, windkruizen maken en een aantal dakbalken extra tegen opwaaien beschermen. Want als het dak straks dicht is, vangt het veel wind door de nog open muren. Tot de tijd dat de strobalen in de buitenmuren zitten is de constructie dus nog niet op z'n sterkst.

De latjes van het bovendak zitten er nu allemaal aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten