maandag 15 april 2024

Ventilator badkamer

De ventilator in de badkamer doet het. 

Ik had bij de Hornbach een mooi setje gekocht, en een extra keerklep tegen tocht. Maar... deze keerklep paste niet helemaal in het setje. De diameter kwam niet overeen en er zat een flens omheen die er niet hoorde. Door de flens er af te zagen en een extra stuk pasbuis te gebruiken kreeg ik het hele zaakje in elkaar. 

En elektrisch aangesloten. En toen deed 'ie het!

 
Wel met behoorlijk geluid. Toen ik de buitenkant ging afwerken zag ik waar het geluid vandaan kwam. De keerklep kwam niet mooi horizontaal te staan. Daardoor had de lucht veel weerstand en hoorde je de motor hard werken. 

Ik heb wat gewicht vastgelijmd aan de bovenkant van de klep om het zwaartepunt iets te verleggen. Nu komt de klep behoorlijk goed horizontaal en is het geluid aanmerkelijk minder. Toen de motor stopte, viel de klep mooi en snel dicht.


Aan de buitenkant zit er ook een mooi roostertje voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten