zondag 21 april 2024

De voor- en achteruitgang in de badkamer

Twee naar voren, eentje terug. Soms gebeurt dat hier ook. Een paar weken geleden hebben we de vloer van de badkamer gelegd en lekker de tijd gegeven om goed uit te harden. Ik wilde met het impregneren beginnen en ter voorbereiding daarvan begon ik met het schoonmaken van de randen van de waterafvoer in de douche. En daar zag ik dat het afschot niet in orde was....

Overal waar de schaduw onder de waterpas zichtbaar is, komt water te staan...

Ik besloot de bovenkant van de goot iets lager te slijpen om er voor de zorgen dat het water toch naar beneden de goot in kon lopen. Met een paar mm er af zou het opgelost moeten zijn.


Maar na een paar mm slijpen bleek dat de goot een omgevouwen bovenkant heeft. En daar ben ik in het midden doorheen gegaan...

Er zit nu een klein spleetje tussen de twee platen, en daar kan natuurlijk vocht doorheen! Dit is geen oplossing. De zakking in de vloer moet worden opgevuld, en dat kan alleen als de hele vloer opnieuw gedaan wordt...

Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: we kunnen de vloer nu wel als laatste doen (omdat de aansluitingen met de wanden nu waterdicht zijn). Tot die tijd kunnen we  alle andere werkzaamheden doen zonder voorzichtig met de vloer te zijn. Bovendien krijgen we dan een idee hoe hard deze vloer is: dat weet je namelijk op het moment dat het eerste stuk er uit vliegt! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten