zondag 20 augustus 2023

Laatste steen gemetseld!

In november 2015 hebben we, toen de fundering klaar was, de eerste steen gelegd. Deze steen zat onderin de ronde muur van de hal. Vandaag, bijna 8 jaar later (oeps!) heb ik het muurtje afgemaakt, en is de laatste steen gemetseld. Goed werk heeft blijkbaar veel tijd nodig :-) . 

Ik vond nog twee pallets met oude stenen, ik vermoed dat ze er al een dikke 7 jaar liggen, die me erg geschikt leken om in de muur te verwerken. Dikke en dunne stenen, dat maakt het metselen van de schuine stukken wat makkelijker. 

Ze konden wel een schoonmaakbeurt gebruiken!

Ik had het kleine steigertje in de hal gezet, maar uiteindelijk bleek het toch veel makkelijker om van de trap af te metselen. Aan de rechterkant zijn de eerste lagen gelegd.

De eerste 'mal' die ik had gemaakt was een lat die van de ene kant naar de andere liep. Daarmee kon ik zien of ik al ongeveer op hoogte was. Daarna heb ik een plexiglas strook met lijmklemmen op de goede hoogte gezet en die als 'draad' gebruikt. Dat werkte heel mooi.

Na het metselen heb ik de bovenkant met cement vlak en glad afgewerkt en de twee grote gaten die we er in open gelaten hadden voor eventuele flessen dichtgemaakt.

Nu een weekje laten uitharden en dan kunnen er plankjes overheen en gaan we al die mooie kleurrijke stenen achter een laag leem verstoppen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten