donderdag 24 augustus 2023

Bovenkant ronde muur

e cement was hard genoeg om weer verder te gaan met de bovenkant van de ronde muur.

De plankjes die er bovenop komen, hebben een houten rand nodig om op vast te nieten. Deze heb ik van een oude plaat multiplex gemaakt.

Ik heb twee ronde stroken gezaagd die aan beide randen van de muur vast komen te zitten. Om de vorm van de muur op het hout over te kunnen nemen heb ik een lat van aan elkaar geschroefde latjes opgeduikeld (ooit voor het metselen van de kachel gebruikt). Dat werkte super. Vier stroken gezaagd en deze op de bovenkant van de muur geschroefd. Om deze stroken mooi vlak en waterpas vast te zetten moest ik er een half bakje ringen onder puzzelen, maar het werkte prima.


Ik heb blijkbaar niet goed gerekend bij het bepalen van de hoek van de plankjes, want ik heb het grootste deel nog wat schever gezaagd. Ook het eerste en laatste plankje (tegen de 'ronde' ahum) palen was wat passen en meten. Ziet er goed uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten