zondag 9 december 2018

Mantelbuizen geplaatst

Door Peter
Het zand onder de fundering was best hard. De grondboor moest nog even een verlenging krijgen (2,5 meter). Na een kwartiertje boren kwam ik precies in het midden van de meterkast-put uit, dat was alvast gelukt!


Met een verwarmingsbuis en een steeds wisselende kop (stripje er bij, stripje er af) heb ik het gat breder gemaakt zodat er straks vier buizen naast elkaar passen. En toen was het tijd voor de eerste buis!


Ik had de bochten zo afgezaagd dat ze in de put met een lijm-mof te verlengen waren. Het afgezaagde stuk heb ik aan een 50mm PVC-buis gelijmd, zodat je aan die kant kan zien welke buis voor welke leiding is.  Een plastic zakje om de buis zorgde er voor dat er geen zand in kwam.


Het lijmen ging net, zo diep in de put. Maar de verbindingen zijn allemaal goed gelukt. De mal heb ik tegen de achterwand geschroefd, met de mantelbuizen er in. Elektriciteit, telefoon, water en Centrale Antenne Inrinchting (glasvezel binnenkort). 



Elk detail van de meterkast staat getekend, ook de afstand tussen de buizen, en de lengte die ze onder de fundering uit mogen steken...

Om die blauwe buis was het allemaal te doen. Dat is de waterdoorvoer, die zo ontzettend diep moest.
En daarna kon het gat dicht! Met de Skidster het gele en daarna zwarte zand in de kuil, vlak gereden en de snippers weer terug. Fijne machine... 

Zand erover

Geen opmerkingen:

Een reactie posten