maandag 5 februari 2024

Deur douche

Het frame deur van de douche was zo krom als een hoepel, dus heb ik besloten ook deze opnieuw in elkaar te zetten. Hoewel ik hem zo voorzichtig mogelijk uit elkaar heb gehaald, braken er toch veel stukjes hout af die ik liever had zien blijven zitten. De eerste stap is dan ook om eerst al die stukjes weer zo onzichtbaar mogelijk vast te lijmen. 

Daarna zaag ik de liggers onder een hoek af om de kromming van de staanders op te vangen. De deur wordt daar iets smaller van, maar die ruimte was er gelukkig. 


Helaas bleken er scheuren in de staanders te zijn gekomen bij het uit elkaar halen, dus nu moeten de plankjes de deur bij elkaar gaan houden. Bij het monteren van de plankjes druk ik het frame de verkeerde kant scheluw, in de hoop dat de deur na het drogen van de houtlijm precies vlak wordt. Dat leek op de lijmtafel goed gelukt!

Diagonalen er in (met wiggen onder spanning) om de deur tegen uitzakken te beschermen.


Daarna de tweede laag plankjes er op (door het smaller maken van de liggers waren deze allemaal net iets te lang..). Schoot en klink er in en ophangen maar! Toch bleek de deur nog een centimeter scheluw. Het zij zo, ik heb mijn best gedaan. 

Dan kan ik nu de vloer van de badkamer vlakslijpen, om te beginnen aan de kalkvloer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten