donderdag 19 augustus 2021

Achterste deel kelker klaar om de stuken

Het achterste deel van de kelder moet nog gestuukt. Ook hier beton met piepschuim, niet de meest fijne ondergronden voor kalk, maar met wat kunst en vliegwerk is er een mooi muurtje van te maken. 

Een deel van de muur is een paar jaar geleden bezet met wilgentenen. Dat scheelt, want dat stuukt heel fijn.

De rest van de kelder is nog kaal; beton en piepschuim.

De stapel met betonijzer ligt in de wei, lekker uit de loop. Maar dan groeit het wel helemaal onder... Het staal heb ik buiten op maat geknipt.


Eerst heb ik planken (van pallets) gezaagd en geschuurd en vastgezet vlak boven de beton en onder het plafond. Dit is heel makkelijk om kasten en zo aan op te hangen of tegenaan te schroeven, zo bleek al in de andere kelder.


Voor het vastzetten van het betonijzer, heb ik het betonijzervlechtershaakje (de spellingcontrole vindt dit geen goed woord) met ijzerdraadjes weer tevoorschijn gehaald. Het was even klooien, hoe ging het ook alweer, maar al snel kreeg ik er weer handigheid in. 

Ik heb weer kalk gehaald, als het buiten lekker droog weer is kan ik met de betonmolen weer kalkspecie draaien, met stro, om weer lekker te stuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten