zaterdag 26 januari 2019

Regenwater afvoer aan de oostkant

Door Peter
Tussen de buien door heb ik het laatste stuk van de dakrand gelijmd. Twee naden die in de dakgoot eigenlijk de verkeerde kant op wijzen; die moeten extra zorgvuldig worden gelijmd en gekit. Dat kitten ga ik later doen, als alle naden klaar zijn en het een dag mooi weer is. Tot die tijd hoop ik dat alles waterdicht is. 

 Ik ben verder bezig met de regenwaterafvoer aan de oostkant van het huis.

Het begin van de regenwater afvoer.

Daar ongeveer gaan de buizen lopen om het regenwater naar de put te verplaatsen. De buizen komen van Alice, ze worden nu goed gebruikt.


De komende dagen is er veel regen voorspeld. Om te voorkomen dat de regenwaterafvoer-in-aanleg helemaal onder gaat spoelen, heb ik in het donker nog gauw de regentank onder de afvoer gezet, en er een tijdelijke pijp in gestoken. In de tank staat een dompelpomp met drijfschakelaar, die de tank naar de regenput leegpompt. 


Je kan zien dat de tank aan de buitenkant op twee plekken nat is. Dat is geen goed nieuws; het water dat op het dak naar de regenpijp stroomt heeft nog een andere uitgang gevonden. Oftewel: de kit is echt nodig. Dat had ik niet verwacht! Maar dat gaat goed komen. 

Klein lekje

De plas in de slaapkamer was er na de sneeuw weer. Het is me een raadsel waar dat water vandaan komt. Omdat ik toch voor de regenwater afvoer aan het graven was, heb ik van die muren de buitenkant opengemaakt. Niets te zien natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten