vrijdag 19 september 2014

Tuin kip-vriendelijk maken


Onze kipjes mogen straks vrij rondscharrelen, maar dat betekent nog wel wat voorbereiding. In onze "tuin" staat namelijk aardig wat zwarte nachtschade, hartstikke giftig! Nou weet een kip over het algemeen wel wattie wel en niet kan eten, maar verdorde blaadjes en besjes van giftige planten zijn zelfs voor een kip moeilijk te determineren. Ik neem dus maar geen risico, en haal alle giftige planten weg. Het waren wel 2 kliko's vol! Gelukkig nog op tijd, want de besjes vielen er nog niet af.

Enorme zwarte nachtschade van wel 1 meter hoog!
Als ik me niet vergis, is dit een peterselie-vlier. Ook erg giftig, dus weg ermee!

En toen ik toch bezig was, heb ik meteen maar alle distel-zaadpluizen weggehaald, en de uitgebloeide brandnetel takken. Anders staat komend jaar ons hele perceel ermee vol...

Een kliko vol zaadpluis van distels, brandnetelzaad en ander pluizig spul.
Gaan jullie maar lekker ergens anders ontkiemen :-)

De brandnetel heeft vast al wat zaad laten vallen. Maar goed, beter laat dan nooit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten