vrijdag 16 december 2022

Tijdelijke leuning overloop

Door Peter

Nu de trap klaar is, is het tijd voor de leuningen op de overloop. De kinderen slapen op deze kamers en we willen natuurlijk niet dat ze een keer naar beneden tuimelen. 

De bovenkant van de twee grote palen kunnen afgezaagd worden. Die palen zijn te dik om met de hand te zagen, en te dik om met de cirkelzaag te doen. En om binnen met een benzinekettingzaag te zagen leek me ook niet fijn. Dus ik heb de goedkoopste elektrische kettingzaag van de Cranenbroek gekocht. Ik schaamde me kapot... 

Om mooi waterpas te zagen heb ik twee plankjes op de balk geschroefd als geleiding.

De ketting van een kettingzaag wordt constant van verse olie voorzien, met als gevolg dat de olie door de ketting in de rondte wordt gesproeid. In een bos is dat geen probleem, binnen helaas wel. Daarom heb ik een doos aan de geleidingsplankjes vastgeschroefd om de olie (en wat zaagsel) op te vangen.

Met wat geschuurde pallet-planken hebben we nu een best aardig, tijdelijk hekwerk rond het trapgat.

De helft van de mooie douglas palen die we in het huis gebruikt hebben, hebben boktor. Dus ook de stukken stam die ik met de kettingzaag heb afgezaagd...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten