donderdag 10 november 2022

Begin keldertrap

Nu de trap naar boven in gebruik is, kan ik beginnen met de keldertrap (en vooral de deur om de kelder dicht te maken).

Als eerste heb ik de bestaande trap afgebroken. De treden van deze trap kan ik gebruiken als mal voor de definitieve treden. De laatste gebruikte traptreden heb ik naar Dorus gebracht, zodat hij ze kan gebruiken om nieuwe treden te maken, op dezelfde manier als de trap naar boven

Ik wilde de wanden van de bak met cement afsmeren. Er bleken drie leidingen nog niet goed weggewerkt te zijn, en daarvoor moest ik nog slijpen. Tentje gebouwd met adembuis: slijpen maar!


De vloerverwarming naar de woonkamer loopt met een lus door de bak van de keldertrap. Deze kan muf worden, een klein beetje warmte toevoegen kan dat oplossen. We gaan zien of het werkt! Nu wordt de definitieve trap 6cm lager dan de tijdelijke trap. Deze leidingen zitten 6cm te hoog voor de definitieve trap...

De electriciteitsleiding naar de lichtschakelaar moest ook nog in de muur gewerkt.


Met een snee links en rechts van de leiding kon ik genoeg ruimte maken om de leiding in de muur te drukken. Ook aan de andere kant heb ik dat zo gedaan.

Daarna kon er met cement gestuukt worden. Ik kreeg het niet goed vlak. Geef mij maar leem.... Maar het is wel heel hard geworden, en dat is daar ook belangrijk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten