maandag 1 augustus 2022

Gang

De grote muurvlakken in de woonkamer zijn mooi glad nu. Er moeten nog een paar stukjes rond de grote ramen naast de tuindeuren, maar ik had meer zin om de gang eens aan te pakken. 

Als eerste heb ik de hoek naast de WC volgestopt met stroleem. Het zal wel even duren voor deze leem droog is.

Over leem gesproken: dit is de laatste leem van de eerste berg. Nu kan ik verder met de nieuwe leem die naast de bruine container ligt.

Om de gang een beetje licht te maken willen we de muur tegen de bijkeuken aan met leem stuken en vervolgens schilderen. Daarvoor heb ik de gaten gevuld met een verzameling oude pallet-planken en andere restjes. Dat is eigenlijk best heel mooi geworden, maar we gaan er toch maar overheen stuken!

Het eerste gat gevuld met plankjes

Ook rond de paal naast de voordeur moet nog van alles gebeuren: een stukje plint en de paal zelf 'zweeft' 3cm boven de vloer. Dat mag nog opgevuld worden.


Het schuine plafonnetje is klaar, maar de balken zijn nog niet geschuurd en geolied, en ook hier mogen eerst nog wat gaten in het stukwerk gevuld worden.


Boven de voordeur ziet het er al heel aardig uit: alleen nog glad maken.


De plinten en de balken zijn inmiddels geolied, dus morgen kan ik gaan stuken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten