dinsdag 16 november 2021

Voorbereidingen beton draaien

Na veel wikken en wegen hebben we besloten toch zelf de beton voor de vloer te draaien. Het is namelijk logistiek eenvoudiger om de vloer in 3 delen te storten en als je beton laat bezorgen betaal je je scheel aan transport. 

Van Rijbroek bracht een lage container met 4m3 grind. Ik heb van de steiger een bak-op-hoogte gemaakt waar een paar kruiwagens grind in kunnen.

Vanuit deze bak kan ik makkelijk een kuip (halfvol) met grind vullen. Deze kuip kan zo de betonmolen in. Zand en cement scheppen is een goed te doen (en daarvan is ook minder nodig) dus met deze constructie vereenvoudig ik een groot deel van het werk.

Hier zie je hoe de bak er uit ziet: genoeg grind voor een paar kruiwagens, een versmalling op het eind zodat ik het grind zo in de kuip kan harken.

Cement en zand haal ik donderdag op, zodat we vrijdag aan de slag kunnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten