zaterdag 16 januari 2021

Zwemles

Door Peter

Als je kijkt naar het aantal posts op het blog, dan lijkt het dat er deze tijd weinig gebeurt. Nou, er gebeurt van alles, maar niet alles is zichtbaar aan het huis. 

Begin januari 2020 besloot ik naast het bouwen van een huis ook een boek te schrijven. Dat boek wilde ik al jaren schrijven, maar om dat tegelijk met het bouwen van een huis te doen, leek niet handig. Maar toch, op die dag in januari besloot ik dat het bouwen van een huis en het schrijven van een boek ook tegelijkertijd kon gebeuren. Dan moest ik daar gewoon maar wat tijd voor vrijmaken. Drie dagen na dit besluit scheurde ik mijn achillespees. Wees voorzichtig met wat je wenst! 

Ik begon meteen met schrijven. Naarmate het jaar vorderde herstelde mijn voet, kon ik weer in bomen werken en ook weer bouwen. Het boek vorderde langzaam en rond de zomervakantie was de eerste versie van het boek af. Maar... ik vond het niet goed genoeg. Mede-lezers hadden goede opbouwende kritiek waar ik mee aan de slag kon. 

Het boek gaat niet over strobalen huizen, of over de staat van de wereld. Het gaat over bewustzijn. Over hoe je bewustzijn werkt en hoe dat inzicht je kan helpen om je aandacht los te maken van vervelende ervaringen, zodat je je mindset kan afstemmen om steeds het beste te maken van wat er op je pad komt. De uitleg zit in een verhaal en je kijkt mee in het bewustzijn van de hoofdpersoon om te herkennen hoe de processen werken.

In de herfst ben ik weer verder gegaan met het boek. Er moest zoveel veranderen, dat ik beter opnieuw kon beginnen. Helder krijgen wat precies mijn boodschap is, welke onderverdeling in hoofdstukken en welke verhaallijnen die volgorde het beste ondersteunen. Nu is het puzzelen gedaan en ben ik, een jaar na de start van het project, met het echte schrijven begonnen. En dat gaat als een speer. Want ik kan toch heel veel gebruiken van versie 1. Ik hoop een heel eind te zijn als de zomertijd begint, zodat ik de lange avonden weer kan gebruiken om het huis verder af te maken


Inmiddels is het boek klaar en gedrukt. Meer info te vinden op www.zwemleshetboek.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten