maandag 1 juli 2019

Een weekje met losse klusjes

Door Peter
Leemstenen
Een kennis belde of ik leem-stenen kon gebruiken. Dit zijn stenen van ongebakken klei, en komen uit de stal van een monumentale boerderij. De stenen mogen niet nat worden, dan vallen ze uit elkaar. Maar voor de kachel zijn ze prachtig.


Meteen een klein stukje gemetseld met leem, en dat ging heel makkelijk. Het is ook echt stevig  geworden. De stenen zijn lekker zwaar, dat is fijn voor de mantel van een massa-kachel.



Klussenlijsten
Het werd weer eens tijd om wat overzicht te krijgen over de volgende werkzaamheden. Dus daarom heb ik alles wat ik kon verzinnen dat er moet gebeuren op briefjes gezet, en deze in de goede volgorde bij elkaar gezet. Er zijn dus een aantal dingen die nu kunnen gebeuren, en een paar die echt moeten. Bijvoorbeeld de woonkamer leeg maken, en de vloer van de opkamer maken zodat we ook daar het plafond kunnen doen.
De klussenlijst van de bouw. Fijn om weer overzicht te hebben
We hebben ook altijd een klussenlijst van andere klussen die er moeten gebeuren. Vooral handig voor de Workawayers, die op de lijst kunnen kijken welke klussen ze kunnen doen. Eens in de zoveel tijd wordt de lijst opgeschoond en dan ben je trots als er weer veel briefjes weggehaald kunnen worden.

De nieuwe klussenlijst voor ander klusjes dan het huis
Allemaal gedaan..!
Hout halen
Ik heb hout nodig voor de plinten. De planken zijn vijf meter lang, en ik heb geen aanhanger die zulke lange planken kan vervoeren (de schamelwagen is wel lang genoeg, maar de assen zijn zo ver doorgerot dat het niet veilig meer is om ermee te rijden). En dit low-tech oplossen is natuurlijk ook véél leuker! Dus kwam de Malle Jan weer tevoorschijn, die achter mijn fiets gehangen en zo heb ik de planken opgehaald. Net zo makkelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten