zondag 24 februari 2019

Bramen rek

Door Marleen
Vorig jaar heb ik een poging gedaan om een rek te maken voor de bramen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk materiaal te gebruiken wat we nog hebben liggen, maar op dat moment was ik toch blijkbaar echt te zuinig geweest. Ik heb veel te dunne bamboe stokken gebruikt, waardoor de zwaarst belaste stukken halverwege de zomer alweer inzakten. Het was een zooitje geworden...

Beetje naïef te denken dat deze stokjes sterk genoeg zouden zijn...
Nu had Peter afgelopen winter een hele berg pallets gesloopt waar prachtige dikke balken vanaf kwamen. Die liggen hier te wachten op een goede bestemming, want voor de bouw zijn deze beukenhouten balken niet geschikt. Deze balken zijn de staanders geworden, die ik aan de hek-paaltjes vast heb geschroefd. De liggers zijn gemaakt van hardhouten latten. Die lagen hier nog ergens in een schuur onder een berg stof, toen we dit huis kochten. Het waren er exact genoeg, ik had een halve lat over. En we hadden nog een flinke rol dik ijzerdraad, waarvan ik twee lagen kon maken tussen de boven- en onderligger. Ik kon het mooi strak spannen met twee hele oude roestige spanners. Blijft toch leuk om van oud materiaal iets moois te maken!

20 meter nieuw bramen rek. Dit moet er weer een paar jaar tegen kunnen!



Het frambozen rek (10 meter) wat hier haaks op staat moest ook vervangen worden. Ook dat is al bijna klaar. Lekker bezig! En wat wil je met dit prachtige weer: 15 graden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten