dinsdag 10 oktober 2017

Het dak er af!

Door Peter
Na het weghalen van 6 metalen dakplaten komt de boosdoener van het lek boven water. Inderdaad tijd voor een reparatie.


Eerst de bitumen er af (netjes los snijden van het deel dat nog blijft liggen) en dan de spaanplaten. Gedeeltelijk was dat vanzelf al gebeurd, gedeeltelijk had het een zetje nodig, en de rest bleef zitten op de bovenkant van de dakbalkjes. In elk geval komt er veel licht in de anders donkere badkamer. Dat heeft ook wel iets!

Je kan je bijna niet voorstellen dat die kleine balkjes stevig genoeg zijn om een dak te dragen... Maar het werkt.


Ik heb van alles geprobeerd om de bovenkant van de balkjes te ontdoen van restjes spaanplaat. Uiteindelijk lukte dat het best met de kettingzaag.
(Soms vraag ik me af hoe een echte timmerman zoiets zou doen. En daarna vraag ik me dan af waarom niet elke timmerman een kettingzaag heeft...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten