zondag 24 december 2023

Vloerbedekking in de WC

We hadden in het voorjaar een partijtje linoleum uit een container gehaald. Er zijn een paar ruimten die we die gaan leggen, en de WC is er eentje van. Omdat we snel de WC in gebruik willen nemen, is het vloertje daar nu aan de beurt. 

De vloer was nog niet helemaal vlak; er staken nog wat bakstenen uit aan de randen. De heb ik weggeslepen en de gaten die daar dan natuurlijk ontstaan weer glad opgevuld met cement en voegzand. 

Ik had van behangpapier een mal gemaakt, maar die was een beetje gammel. Ook bleef de plakband niet goed zitten, dus ik was nog een extra keer teruggegaan naar de WC om te controleren of de mal wel goed werkte. Dat leek goed, maar toen ik het gesneden linoleum paste, bleek er 1 rand toch 6mm te klein...

Nou, dan gebruik ik dat stuk linoleum toch als mal voor het snijden van een tweede stuk? Overal waar 'ie te klein is teken je af hoeveel er bij moet. Dat werkte prima en het paste in 1x. 

De wand waar het inbouwreservoir zit bekleden we ook met linoleum. Daarom heb ik die plank er even afgehaald en als mal gebruikt. 

Daarna lijmen. Eerst de ene helft terwijl de andere helft met een zwaar gewicht (de WC-pot) op z'n plaats bleef, daarna de andere helft. 

 
De volgende dag (om de lijm te laten uitharden) de andere plaat.

De zijkanten bleven opkrullen, ook na een half uur. Even een balk langs de zijkanten geschroefd en de tussenliggende ruimte met stukjes stof (van het oliƫn) opgevuld. Dat werkte uitstekend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten