woensdag 13 september 2023

Badkamer lemen rond deur

Ook de muur rond de deur en achter de douche kan geleemd. Eerst de ronde balken geschuurd en behandeld tegen boktor (hoewel die er hier niet in lijken te zitten).

Daarna de muur gevuld met oude kleding en dichtgetimmerd. De lap die aan de muur hangt was een tijdelijke deur om te voorkomen dat er teveel stof en gif de rest van het huis in zou waaien. Een ventilator blies de lucht het raam uit, zodat er steeds verse lucht uit het huis de badkamer in werd gezogen.

De muur met OSB-platen heb ik eerst met speciale witte 'leem-hecht-verf' geschilderd. Omdat bij de trap bleek dat deze verf het helemaal niet goed doet (de leem zit daar op grote delen los...) heb ik er meteen een heidemat overheen geniet. Dat blijft altijd heel goed zitten. 

De linkermuur is vlak gemaakt met stroleem, er komt nog een dun laagje leem over zonder stro om de muur helemaal glad te krijgen.

Ik heb twee latjes geschaafd en op de pallet-plankjes-muur gelijmd om straks de kastplanken aan op te hangen. Deze vallen helemaal in de leemstuk.


De volgende dag heb ik beide muren glad gemaakt. Ze worden steeds strakker! 

Rechts zit de lichtschakelaar, maar die moest er af om er te kunnen stuken. Ik heb de lamp met een lasdop in de 'altijd aan'-stand gezet (bruin aan zwart verbonden) en in het doosje gefrot. Als de lamp aan moet, zet ik de groep aan, als ik klaar ben gaat de groep weer uit...Over een paar dagen kan de schakelaar weer terug en heeft de logeerkamer weer altijd stroom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten