maandag 15 juni 2020

Waar we nu mee bezig zijn

Door Peter
Het is nu even een tijd van "veel dingen tegelijk". Vandaar dit rommelige blogje dat straks opgesplitst wordt in de verschillende klussen.

Marcin (een Poolse WorkAwayer) is deze week begonnen. Hij heeft de eerste dagen een flink aantal balken geschuurd in de woonkamer.



Ik ben ondertussen de elektriciteitsleidingen beneden verder gaan aanleggen. Dat levert soms lekker spaghetti op!


Een lichtschakelaar in de bijkeuken. Niet de meest logische route, maar wel de meest pragmatische. 


In de slaapkamer beneden moest een leiding liefst achter de spaanplaat beplating. Maar... ik kon er van de achterkant niet meer bij. Maar door met een vlinderboor steeds een klein stukje uit de haakse plankjes te boren, door de spaanplaat heen, kon ik de leiding achter deze spaanplaat langs duwen.


En dat ging eigenlijk best goed!


Om binnen nog meer te kunnen stuccen (de zomer komt er aan!) ben ik ook begonnen met de planken die boven de kozijnen komen te hangen. Daarvoor had ik de breedste planken die eigenlijk voor de dakrand bedoeld waren, apart gelegd. Het was een beetje puzzelen hoe je de goede lengte en de goede breedte uit deze verzameling planken kon halen, maar het is goed gelukt. Ik hield zelfs nog 2 meter over...


Ook de plinten moeten worden vastgezet voor er gestuct kan worden. Hier zit er eentje vast. Het schuren van deze plank is best wat werk. Morgen ga ik de vlakvandiktebank uitproberen. Want je kan hem ombouwen om mee te schaven, maar dat heb ik nog nooit gedaan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten