vrijdag 21 juni 2019

Groentetuin

Door Marleen
De groentetuin doet het best aardig dit jaar. Niet zoveel slakken, niet absurd droog, en ik kan het best netjes houden. Toch ook weer veel wijze lessen geleerd:

Experiment: knoflook geplant en ertussen goudsbloem gezaaid.
Edit september: geen aanrader: de knoflook gaf nauwelijks opbrengst..
Nog een experiment: mais met ertussen boerenkool.
Edit september: boerenkool stond toch in de verdrukking (of kreeg te weinig licht), en zeker de achterste bleven klein en miezerig.
Worteltjes afgewisseld met mosterd, goudsbloem en snijbiet.
Ook hier te dicht op elkaar gezaaid waardoor de planten in de verdrukking kwamen. Volgend jaar ruimer zaaien in grotere vakken, en geen hoge planten (mosterd en goudsbloem) ertussen zetten.

De zwarte framboos hing bomvol vruchten, maar toen ik wilde gaan oogsten waren de vogels me toch voor geweest.
ALLES weg... :-( Volgend jaar toch maar eens aan netten gaan denken.
Gelukkig is er wel genoeg te plukken voor een gezonde salade!


Bart heeft een automatisch watergeef-systeem voor mij gemaakt, aangestuurd door een microcomputertje. Met één druk op de knop kan ik kiezen welke delen van de tuin water moeten hebben. Start en stopt automatisch. Ik moet het nu alleen nog aansluiten op slangen en sproeiers die in de tuin moeten komen te staan. Wauw!! Dank je wel, Bart!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten