maandag 20 februari 2017

Regels vastzetten met HHH-tje

Door Peter
Het vastzetten van het regelwerk tegen het schuine, kromme plafond is met twee handen een hele opgave. Woensdag komt er een set handen bij, maar voor vandaag moest er iets anders gebeuren.

Na een prototype met elastiek heb ik uiteindelijk twee Handige Helpende Handjes gemaakt van een ijzeren haakje, een touwtje en een blok hout.


En dat werkt verrassend goed! De lange lat haak ik zo tegen het plafond, teken de lengte af en haal hem weer los. Het haakje van het HHH-tje kan ik dan tegen de onderkant van de dakbalk haken, zodat het blok gewoon kan blijven hangen. Dan zaag ik de lat op lengte en haak hem weer vast.



De regel heeft een vaste afstand tot de vorige regel. Een plankje dat ik tussen deze twee regels hang, zorgt voor de precieze afstand. Boren en schroeven, en de volgende! Als het morgen mooi weer is, kan ik lekker wat meters maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten