zondag 18 mei 2014

Véél pallets

Op zaterdagochtend hadden we een hele route afgelegd vóór we in Wijbosch aankwamen. Eerst een aanhanger pallets opgehaald bij een bedrijf in Mierlo. Daarna Inez (vriendinnetje van Emke) opgehaald, zij mocht een nachtje komen logeren. Toen Steef afgezet bij opa Flip en oma Agnes, tanken, en spullen afgegeven in Son. Beetje laat, maar met prachtig weer kwamen we op de Aakendonk aan. Alles lag er prima bij. Ik merk dat ik me daar toch iedere keer weer zorgen over maak...

Peter is pallets vol gaan stapelen. Met mooie oude afgebikte bakstenen waarmee een vloertje was gelegd in een schuur. Maar ook met kapotte, verschillende stenen, vensterbanken, tegels, stukjes marmer enz. Deze wil ik ooit gebruiken om een lekker rommelige muur mee te metselen:
Voorbeeld van hoe zo'n "rommelmuurtje" er uit zou kunnen zien, gevonden op internet.
Nou, leuke rommel genoeg op ons terrein!
Met de hulp van Eva schoot het lekker op!

Pallets vol, maar nog vele pallets te gaan...

Ik maakte van 2 pallets een verticale kruiden-wand. Ik heb er o.a. 4 soorten munt in gezet. Die woekeren zo verschrikkelijk, dat ik ze niet in de volle grond wilde zetten. In de pallet-tuin mogen ze lekker hun gang gaan. Ik ben benieuwd of het gaat werken, en of het zand er niet te veel uit spoelt. De tijd zal het leren!

Onder toeziend oog van Maurice, Ivo en Daaf, timmert Eva de spijkers er uit.

Klaar! De voorkant is gewoon een complete pallet. Zijkant en onderkant (hij staat hier op z'n kop) zijn afgetimmerd met planken die over waren van de pallet van de achterkant.

Achterkant: Alleen de bovenkant gebruikt van een 2e pallet. Aan de achter-, zij- en onderkant zit folie geniet. zo valt het zand er niet uit.

Op z'n plek gezet, en vol geschept met aarde. Er gingen bijna 3 kruiwagens in, dus het ding is niet meer te tillen! Hij kan hier nóóit meer weg :-) Tot slot vele worteluitlopers van diverse soorten muntplantjes erin gezet. Beetje sprieterig nog, maar ik ben best tevreden!

De kinderen vermaakten zich ondertussen prima:

Bibberen na een koud badje....Brr!!

Daarna lekker warm in pyjamaatjes kleuren in het zonnetje.

De jongens bouwen een heus eco-huis op de zandberg. Wauw!!

Het werd een opslagruimte voor het kattenvoer :-)
Tja, dit behoeft geen uitleg :-)

Heerlijk, toch?
En wat was Daaf daarna stoer onder de koude douche! Waarover hij later heel dapper tegen onze buurman zei: "Maar we HEBBEN tenminste een douche!" En zo is het, Daaf!
Aardappels poffen op het kampvuur. Met zout, peper en roomboter. Hmmm...!

Zondag was een rustige dag, we waren alleen met Daaf en Emke (Inez had zich toch bedacht, en werd zaterdagavond weer opgehaald).

Peter demonteerde een houten wand, en stapelde nog heel wat pallets met stoeptegels en bakstenen.

Er zit stiekem nog best wat bruikbaar spul tussen de ogenschijnlijke rotzooi.
Ik bevrijdde de leeuwtjes van hun klimop-pruik. En ik maakte het pad langs het huis schoon, want de pollen gras stonden al flink in bloei. Snel weghalen, voordat ze zich uitzaaien! En Gerrie heeft de ligusterheg geknipt. Wat een metamorfose!

Kiekeboe! Na vele jaren hebben de leeuwtjes weer uitzicht op de Aakendonk.
Peter klom in de notenboom, en had mooi uitzicht over onze werkzaamheden.

Schattig, toch? 't Is dat ze zo oud zijn, anders vond ik het foei-lelijk, haha!
Ieder leeuwtje draagt een schildje met daarop een getal: 19 en 28.
Toch schijnt het huis uit 1910 te komen. Hoe zou dat zitten?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten