zaterdag 3 mei 2014

Ondertussen...

In de tijd dat Belas met de asbestsanering bezig was, hebben wij ook nog wat nuttige klussen gedaan.
Als allereerste hebben we een hek om de groentetuin gezet. De konijnen hadden er een goede boterham, waar wij natuurlijk niet zo blij mee waren. Maar nu is het uit met de pret: 80 cm hoog gaas en een prachtig hekje houden de konijnen op afstand. Als troost hebben de kinderen aan de buitenkant van het hek honderden erwten geplant voor onze viervoetige medebewoners. Gewoon zo'n goedkope zak gedroogde erwten uit de supermarkt. Die ontkiemen allemaal, en die vinden de huppeltjes héérlijk!



Dit is ons "huis-konijn": groot, zwart en niet heel bang.
We noemen hem Hobbeltje, omdat hij zo grappig loopt!


Peter heeft het gat naar de zolder groter gemaakt, zodat je op het opkamertje niet meer zo hoeft te bukken. Mijn vader heeft er later een prachtig hekje omheen getimmerd.

Gewoon met de kettingzaag. Je bent bomenzager of niet, toch?

Hekje van afvalhout. Wouw!
Ik heb de badkamer verder schoon gemaakt, zodat we (zonder vies te worden) het bad konden gebruiken. Alleen dan zonder warm water. Oplossing: kinderen in bad in een plastic bak. Heet water uit de waterkoker en koud water uit de kraan erbij. Werkte prima!

... en het was heel gezellig zo te zien :-)

Mijn moeder knapte een ingegooid raampje op, op de zolder. Nieuw (plexi-)glas erin, en het ziet er weer uit als nieuw! In deze hoek van de zolder gaan we een gezellige slaapkamer maken. Met vloerbedekking en 2 logeerbedden.

Ik moet alleen de vitrage nog even wassen... Schattig, toch?


1 opmerking:

  1. Hoi Peter en Marleen, hebben jullie ook een email adres waar ik een mailtje naar kan sturen? Ik ben geïnteresseerd in jullie bouw project en het lijkt me leuk om mee te werken. Heb nu een mail gestuurd via simonstuinenenboomzorg.nl gestuurd maar weet niet of dit is aangekomen..?
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen