zondag 24 juli 2022

Muur eethoek klaar

Terwijl er legio andere dingen moesten gebeuren, kwam ik toch nog aan het glad maken van de muur van de eethoek toe.

Erg mooi geworden, en ik word er steeds sneller in.... 



Ondertussen ben ik verder gegaan met het stuken van de rest van de zuidmuur van de woonkamer. Ook hier moet eerst de plint gemaakt, geolied en tegen de muur geniet. Daarna de ergste bulten uit de ondergrond halen (stuuk er af hakken en de strobaal iets dunner maken) en dan stuken. Daarvoor maak ik de ondergrond eerst vlak met stuk waar stro doorheen zit, dan gladmaken met een dun laagje zonder stro. Ik word er steeds handiger in, het wordt steeds vlakker... 

Terwijl ik dit blogje schrijf, pruttelt lustig de wijnstarter die we vandaag hebben gemaakt voor een portie pruimen die we van Jo hebben gekregen. We hebben ons eerst verdiept in de werking van een dichtheidsmeting en de relatie met de hoeveelheid suiker in het water. We zijn benieuwd of we deze wijn tot een goed einde kunnen brengen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten