vrijdag 6 september 2019

Nog net een beetje stuccen

Door Peter
Het stro dat ik door de leemstuc meng, is losse stro die door de maaimachine klein gehakt is. Daarvoor heb ik een baantje gemaakt van steigerplanken. Eens in de zoveel tijd maai ik dan twee strobalen, zodat de bigbag weer voor fijne stro zit.
Ik was de leemhoek aan het opruimen: het stuc-seizoen zit er namelijk wel op. Maar het was nog een mooie dag, en ik kon het baantje nog gebruiken om de big bag nog te vullen. Voor volgend jaar, dat dan weer wel...

Lekker in de schaduw, en in het stof.
De zijkanten van de ramen aan de zuidkant waren gestuct op het hout van de omlijsting van het kozijn. En als het dan een keer echt hard regent, wordt de stuc zacht en heeft geen houvast meer. Ik had alle zijkanten losgestoken, er heidemat tegenaan geniet, en vandaag was een prima dag om deze zijkanten weer te stuccen.


Ondanks dat het niet heel warm was, was het op het zwarte dak in de zon wel heel warm.


Volgend jaar krijgt deze hele zuidmuur nog een laagje.In kleur, want het bruin vindt Marleen niet zo mooi.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten